Kompissa tapahtuu

Hesburgerin tiedote

18.3.2020

Mediatiedote, Hesburger. 13.3.2020, Heti julkaisuvapaa.

Miten me Hesburgerilla toimimme pandemian aikana?

Asiakkaidemme ja henkilöstömme terveys on meille ensisijaisen tärkeää. Siksi me Hesburgerilla pyrimme omalla toiminnallamme ehkäisemään koronaviruksen leviämistä.
Seuraamme tilanteen kehittymistä ja viranomaisen antamia ohjeita aktiivisesti ja kerromme mahdollisista jatkotoimenpiteistä verkkosivuillamme.

Antamiamme tarkennettuja ohjeita ravintoloille

Huolellinen käsihygienia on aina kuulunut Hesburgerin toimintatapoihimme ja teroitamme sitä nytkin jatkuvasti henkilökunnallemme. Sen lisäksi olemme ohjeistaneet henkilöstöämme ravintoloiden tehostettuun siivoukseen, johon kuuluu kosketuspintojen, kuten pöytien, kaiteiden, ovenkahvojen ja näppäimistöjen desinfiointi useita kertoja päivässä.
Teemme tehostetusti yhteistyötä työterveyshuollon kanssa ja olemme tarkentaneet työntekijöidemme sairastumiseen liittyvää ohjeistusta. Jos työntekijällämme ilmenee minkäänlaisia infektion oireita, hänen tulee pysyä kotona ja ottaa puhelimitse yhteys työterveyshuoltoon ja noudattaa työterveyshuollon antamia ohjeita.
Olemme toimittaneet ravintoloihimme käsien desinfiointiainetta myös asiakkaiden käyttöön ja lisäksi monissa Hesburger-ravintoloissa on wc-tiloissa sijaitsevien käsienpesupisteiden lisäksi myös erillinen käsienpesupiste asiakkaille.

Käteisen rahan käsittelyä voi välttää

Käteisen rahan käsittelyä voi välttää tilaamalla ja maksamalla ruoan Hesburger-sovelluksella ennen ravintolaan saapumista. Hesburger-sovellus toimii Android- ja iPhone-älypuhelimilla ja sen voi ladata Google Playsta ja App Storesta.
– Ymmärrämme, että ruokaa myyvänä yrityksenä olemme osaltamme vastuussa asiakkaidemme terveydestä. Teemme kaikkemme, että asiakkaamme voivat jatkossakin herkutella Hesburger-ravintoloissa luottavaisin mielin, sanoo Hesburgerin hallituksen puheenjohtaja Heikki Salmela.

Lisätiedot
Viestintäpäällikkö Heini Santos
heini.santos@hesburger.fi
p. 050 310 3054